…אלחיג'אם : אדם המציין שליטה על צווארם של אנשים, על רצונותיהם, רגשותיהם ומבשרים, כגון הסולטאן, העולם, השליט והרופא . הוא כתב את התנאים והמעשים בצוואר, ומי שראה כוסות רוח בגודל שלו הסתכלתי על העניין שלו, ואם הוא רצה בדם או בג'יהאד, הוא נהרג והוא ביקש ממנו דם עם ברזל מצווארו כמו אמון ודת, הוא ביצע זאת בידי שליט, ואם הוא רצה לנישואין הוא התחתן עם אישה ופקיד התנאים כתב על צווארו. אחרת, הוא מכר או קנה סחורה, או השתלט על חוב או עובד חוב, ונכתב עליו תנאי ….
חולם על קריש דם יוצא מהאף
(68 פירושים ומשמעויות של חלומות על קריש דם יוצא מהאף)…אם הוא רואה את זה כאילו שפך דם לאחר הליבוטומיה, אז הוא חוזר בתשובה על החטא, כי הדם שיוצא הוא תשובה . אם הדם שחור, אז נקבע לחטוא גדול, מכיוון שהדם הוא חטא והוא תשובה . אם הוא רואה כאילו לקח נרתיק ואשתו הבחין בו במשך זמן רב, אז היא יולדת ילדה . ואם יחצה אותה במקרה, הוא ינתק אותה מקרוביה . אם הוא רואה שהוא מתכוון לפלבוטומיה, הוא מתכוון לחזור בתשובה ….
…ומי שרואה שהוא קובע שאין לו שום דם, אז יקרה משהו שהוא שונא ….
…אבן דם אם חלמת לראות אבן דם, פירוש הדבר שלא יהיה לך מזל בעבודה שלך . אם ילדה חולמת לקבל אבן דם במתנה, המשמעות היא שהיא תסבול מנוכור מחברה, אך כך היא תרוויח חבר אחר שראוי לה . ~ אבן דם : ירוק אגת עם נקודות אדומות .~…
…מי שנופל לבאר דם : או צלקת או צנצנת דם, אחרי שהדם גבוה עליו . אי אפשר להרחיק את זה, כי הוא בדם שנגוע אליו . כמו כן, כל דם כובש שהוא רואה במקום מים, בקערה, בקערה, באגן, או עקבות אחרים של מים זורמים ועומדים, אחרי זה לעיתים קרובות, אלא אם כן הוא רואה שהדם חלש, זה הוא שתה, או מוכתם בזה, אז זה כסף אסור שקורה לו ואם זה היה לעתים קרובות קילל דם עם זה . ומי שרואה עליו זרם דם, הוא יקבל אותו ממי שעליו מפזרים את הדם הזה, כמו ניצוץ מאש, ולכן מילים רעות פוקדות את מי שעושה את זה ….
…ומי שרואה שהוא הרג מישהו והדם זרם מגופו עשיר בכמות הדם שיצאה מכסף, ואם לא נשפך ממנו דם, שלא כמוהו, ואם הוא רואה שגופו מוכתם עם הדם של הנרצחים, ואז הוא יקבל כסף מכספו ….
…חיג'אם בחלום אדם כותב כלים על אנשים . חיג'מה מציין כל אחד ששולט בצוואר הבריאה, כגון השליט, המדען, השליט, הרופא, כותב התנאים והכלים . אם אדם ראה בשנתו קובה שגדלה ודיכאה בדם או במאבק הוא נהרג ונשפך ממנו דם, ואם הוא היה חולה, הוא נרפא על ידי רופא, ואם הוא היה רצה בכסף שנתן בידי שליט, ואם היה רוצה להתחתן הוא התחתן . חזונו של אל-ג'וג'ם מעיד על היעלמות הדאגות, הכעס והמחלות . אולי חזונו הצביע על קנס והפסד לאחר רווח . אם בחלום הוא הופך לכוסות רוח עבור אמו או אחת מבני משפחתו, אז הוא לא מציית לאמו או לגודלו . ומי שרואה בחלום שהוא נמנע או חופה אפוטרופוס של מדינה או מאבד אמון . ואם הכוסות רוח הן שייח ', אז הוא סבו של הרואה, ואם הוא שייח' ידוע אז הוא חבר שלו, ואם הוא צעיר אז זה מספר עבורו שהתנאי ספר כתוב . אם בגודל של מלך או גבר, הוא ירוויח אותם, ומגודל שייח 'העולה עליו, וגודל של צעיר מנצח . והם אמרו : כוסות רוח זה היעלמות המחלה, ואמרו : חוסר כסף . ונאמר : מי שרואה כוסות רוח בגודל שלו, אז הוא הלך כסף מטעמו לטובת הנאה, ואם הוא חפן אותו ולא יצא ממנו דם, אז הוא קבר כסף שלא מופנה אליו, או שהוא שילם פיקדון למישהו שלא מחזיר לו אותו . אם ייצא ממנו דם אז גופו יתוקן באותה שנה . אם הצעיף נשבר, הוא מתגרש מאשתו או מת . ונאמר : מי שראה כי הוא מקיים יחסי מין ירוויח רווח גם אם היה אסיר . ומי שראה שהוא חופה אותה, ברח מהכלא . אם הוא רואה את השפעת האיזמל על צווארו, זו עדות עבורו . אם הוא רואה שהוא מעכב אדם ולא חופה, אז הוא נמלט מהרע, מהפחד של אדם או מסמכות . אזמות הגנבים ומפתחות הגנבים . ואם העשיר מחה, יינתן לו זהב בקנס . ונאמר : כוסות רוח היא תרופה מרה שהוא סבל ממנה, שכן הוא סבלני עם כאבי אזמל עד שהוא מגיע לבריאות . אם אישה מסרבת לאישה אחרת, אז היא תאהב אותה אם כוסות רוח אינן עבודתה . ומגודל אדם שחושש ממנו, הוא בטוח מרועו, ואולי הכוסות רוח מעידות על הוצאת כסף אסור מהמצועפים או עלייה לרגל . אם אחד מהם צם, הוא שובר את הצום או עושה משהו, שמבטל את צוםם . אם המחפש מסרב בחלום בגלל כאב ראש או כאב בעיניו, הדבר מעיד על תרופה לתלונה שלו . אולי כוסות רוח מעידות על האיסור והשתיקה להחזיר את התשובה, בגלל הגודל והרתיעה ….
…דניאל אמר, ~מי שרואה שדם יצא מאפו, אז זה מתפרש כעושר שמתקבל מפנים אסורות, ואם הדם היה קטן ולא הכתים את בגדו והוא ראה איתו חולשה, אז זה מעיד עוני ומחסור בכסף, ואם כוחו חזר לאחר חולשה, הרי זה היה כסף אסור, ואם הוא לא ראה חולשה כשיצא. ~ הדם מעט מאוד, משום שהוא הקלה של מי שנמצא במצוקה, מכיוון שחלקם אומרים טיפת דם להפרשתם ….
…אשר לדם, זהו אויב מושחת ונסתר שאדם אינו חש בזמן כאבו, ומי שרואה דבר מכל זה, ישמור מפני מי שמיוחס לו ויהרוג אותו בנצחון ויאכל אותו, הוא יאכל את כספי האויב, ואולי שנא לאכול אותו על ידי כמה מהבטאים, ואלוהים יודע הכי טוב ….
…אל-קירמני אמר, ומי שרואה שהוא שותה דם, אסור לבוא כסף, או שנשפך דם שלא בצדק ….
…ומי שיראה דם שיוצא מפי הטבעת שלו, ואם זה משפיע על גופו או על בגדיו, הוא יקבל כסף אסור ….
…ומי שרואה שהרוק שלו חזר לדם, זה מעיד שהוא מדבר בידיעה כוזבת ….
…ומי שחושב שחלק מהדברים יצאו מהנפטר, כמו שתן, צואה, מוגלה, דם, כיח, כיח וכדומה, אז זה בשתי דרכים. שנאמר שלא פירשו אותו משום שאי אפשר להוציא ממנו, ונאמר שכל זה מתפרש ממשמעות האמור לעיל ובא על עקביו, ואולי זה מעין. מלבד זה שהמביעים רואים בחירוף נפש על המשמעות, ואחרים אמרו אחרת, וזה מתקדם שאם הוא רואה משהו שלא יכול לקרות לנפטר ממנו, זה בא לידי ביטוי באנלוגיה, רעילות, תוצאה וכו ' ….
…באשר לדם מקולקל : זה מעיד על מחלה אצל כל האנשים, בדרך כלל . אם הדם הוא קצת כמו נשיפה, זה מעיד על הבית והקרבה, ועל השגת הרוע, ואז תיפטרו ממנו . נאמר כי הקאת דם היא תשובה מחטא או כסף אסור, וזה מוביל לאמון בצווארו . באשר למתן שתן : בפרשנות זה כסף אסור, ולכן מי שרואה כאילו השתין במקום לא ידוע, יתחתן עם אישה במקום ההוא, ויטיל בה את זרעו בנישואי תערובת עם אנשי המקום ההוא או שכנו, ונאמר שהוא נראה כאילו הוא משתין, ואז הוא מוציא מזונות השייכים לו, כי אלוהים אדירים אומר : ~ ומה שהוצאת במשהו הוא מצליח לו, והוא הטוב ביותר בעתיד . אם הוא ראה שהוא נמצא בבאר, אז הוא מוציא מהשתכרות כסף מותר . אם הוא רואה כאילו הוא נשחק על סחורה, הרי שהוא טמא על אותה סחורה, ואם הוא נשחק בגומחה, אז נולד לו ילד מלומד ….
…מי שרואה שהוא משתין דם, אישה תבוא כשהיא מחזור . מסופר שאדם בא לאבן סירין ואמר : ראיתי כאילו אני משתין דם, אז הוא אמר : אתה בא לאשתך כשהיא מחזור, והוא אמר שכן . ונאמר כי בעל החזון הזה, אם אשתו בהריון, הפילה ….
ומי שרואה שהוא פולט ממנו ריח ריחני, זה שבח וזיכרון יפה, ואם הוא רואה שהוא נגד זה, ידחה אותו ….
…ואם הוא ראה דם שיוצא מניתוחים, הוא היה מקבל ייסורים ואובדן ….
אם זה יצא מזה כמו נחשים, אז הם בכל מקרה ילדים, זרים משני הממדים, אם זה יצא מזה לפי מה שתואר ממנו ….
ואמרו שהחזון של תליית הסירה מעיד על גברים עם עמדות ….
ומי שרואה נמלים במקום שאינו רגיל לשפע הנמלים, אין הוא ראוי להערכה ביחס לאנשי המקום ההוא ….
…ומי שרואה שהוא נגאל ודם יוצא ממנו, אז זה יוצא מהחטא, וכל מי שרואה שהוא הושחת ודם מושחר יצא ממנו, והיה לו בריאות בגופו, אז דתו תקפה, ודומם הדם מימין הוא עלייה בכסף והשמאל הוא עלייה בחברים. ואין יוצא ממנה דם מכיוון שהוא חוסם עניין וחלקם אמרו שאם ראה שיש לו דם ודם יוצא ממנו אז נאמר לו לדבר אמת שתועיל לו, אם הדם יוצא זמן רב עד שכולו מתנקז ממנו, אז המועד האחרון שלו…
ואם היא רואה שהלחם יצא ממנה, אז זה מעיד על עוני, פשיטת רגל וצורך, וכל מה שהיא רואה בנרתיקיה משוק או צין, הרי זו חזרתה ….
…באשר לקול ולנאום, אבו סעיד, המטיף, אמר: ~מי שרואה שגרונו הוא סתימה ואין שום צליל שיוצא ממנו. חזונותיו מעידים על נכונותו וכיווץ ההוצאות על ביתו עד למותו. , וזה לא מחמוד . ~…
ומי שרואה שמה שאוכלים מוציא מהים, אז הוא ירוויח פרנסה מפתרון ….
…אבו סעיד, המטיף, אמר בחזון הפנינים, הוא אמר שאדם הגיע לאבן סירין, והוא אמר, כאשר הישן רואה שני גברים נכנסים לפיו עם פנינים, אחד מהם יוצא קטן יותר ממה הוא נכנס, והשני יוצא גדול יותר ממה שהוא נכנס, אז הוא אמר: לגבי מי שראיתי אותו יוצא קטן, ראית את זה לי, אני עדכני ממה ששמעתי ובאשר למה שראיתי זה יוצא אז ראיתי את זה של שני שקרנים שדיברו יותר ממה ששמעו, והפנינה בפירוש מעידה על הקוראן והידע. אז מי שרואה את זה כאילו הוא חודר פנינים, הוא ינקב הרבה ידע, ואז הוא מפיץ הרבה לאנשים, והכנסת פנינים לפה מעידה על דת טובה )….
…פנינים : פנינים מוסדרות בפרשנות הקוראן והידע, ולכן מי שרואה כאילו הוא חודר פנינה שטוחה, אז הוא מפרש נכון את הקוראן, וכל מי שרואה כאילו מכר או בלע פנינים, הוא שוכח את הקוראן, ונאמר שמי שרואה את זה כאילו הוא מוכר פנינים, אז הוא שופך דגל ומפיץ אותו בין אנשים . והכנסת פנינים לפה מעידה על דת טובה. אם הוא רואה כאילו הוא מפזר ממנו פנינים ואנשים לוקחים אותם בזמן שהוא לא לוקח אותם, אז הוא מטיף שימושי להטפה . אמרו שהפנינה היא אישה שהוא מתחתן איתה או משרתת . ונאמר שנולדו פנינים, כי אלוהים אדירים אמר : ~ שני נערים יקיפו אותם כשרואים אותם, ואתה מחשיב אותם כפנינים מפוזרות .~ מטאפורת הפנינים מצביעה על ילד שאינו חי, והפקת פנינים מקרקעית הים או מהנהר היא כסף מותר מצד מלכים מסוימים . פנינים רבות הן גם ירושה, והיא מיועדת למושל המדינה, לעולם יש דגל, ולסוחר יש רווח . הפנינה היא השלמות והיופי של הכל . ומי שרואה שהוא מנקב פנינה עם עץ, הוא יתחתן עם אישה שאסורה . ומי שבולע פנינים, הוא מסתיר עמו עדות, ומלעיסת פנינים, הוא מגבה אנשים, ומי שרואה את זה כאילו הוא מקיא, לועס ובולע אותה, הוא סובל מאנשים וגובים אותם, ומי שרואה פנינים הרבה ממה שיש נמדד בקפיצות ונושא בכבוד כאילו הוציא אותו מהים, ואז הוא מכה כסף מותר מאוצרות המלכים. כאילו הוא סופר פנינים, נאמר שהם יסבלו מקשיים . ומי שרואה את זה כאילו פתח דלת ארון במפתח והוציא ממנו תכשיטים, אז הוא שואל מדען על נושאים כי העולם הוא אוצר והמפתח שלו הוא השאלה, ואולי החזון הזה היה אישה שיצליחו לכבוש וללדת את ילדיו של חסן . ומי שרואה כאילו השליך פנינה לנהר או לבאר, יעשה חסד לעם . מי שרואה בכך שהוא הבחין בין פנינה לקליפתה, ולוקח את הקליפה וזורק את מה שיש באמצע, אז הוא נבלות, ופנינה גדולה עדיפה על קטנה, ואולי גדולה אחד מציין את הקיר הארוך של הקוראן . והפנינה הלא מתוקנת מציינת את הילד, ואם היא נכתבת אז היא שכונה, ואולי הפזורה שלו מעידה על כך שמומלץ לדבר, וזני הפנינים, המהות ואחרות מעידים על אהבת הרצונות של נשים ונערים . ומסופר שאדם בא לאבן סירין ואמר : ראיתי שני גברים מכניסים פנינים לפיהם . אחד מהם יוצא קטן יותר ממה שהוא הכניס, והשני יוצא גדול יותר . הוא אמר : באשר למה שראיתי יוצא קטן, ראית את זה בזמן שדיברתי על מה ששמעתי, ולגבי מי שראיתי שזה יוצא גדול, ראיתי את זה עבור חסן אל-בסרי ומעשה הפולחן מדברים יותר ממה ששמעו . ובאה אליו אישה ואמרה : ראיתי שתי פנינים באבני, אחת מהן גדולה מהשנייה, אז אחותי שאלה אותי אחת מהן, ונתתי לה את הצעירה יותר, אז הוא אמר לה: את הן אישה שלמדה שתי סורות, אחת מהן ארוכה מהשנייה, אז לימדתי את אחותך הצעירה . היא אמרה : למדתי את הפרה ואת משפחת עמרן, כך גם אחותי משפחת עמרן . אדם בא אליו ואמר : ראיתי כאילו אני בולע פנינים ואז זורק אותם, אז הוא אמר: אתה אדם בכל פעם שאתה משנן את הקוראן ושוכח אותו, אז ירא אלוהים . אחר בא אליו ואמר : ראיתי כאילו אני מנקב פנינה, אז הוא אמר : האם זה אמא שלך? הוא אמר שכן, היא הייתה, והיא הוגלה. הוא אמר : יש לך משרתת שקנתה אותה משבי. הוא אמר כן. הוא אמר : ירא אלוהים, כי אמא שלך היא . ובא אליו אחר ואמר : ראיתי כאילו אני הולך על פנינים, אז הוא אמר : פנינים הם הקוראן ואין לשים את הקוראן מתחת לרגליך . ואחר הגיע אליו, הוא אמר : ראיתי כאילו פי מלא פנינים ואני מסגיר את זה לא מסופר, הוא אמר : אתה אדם משפר את הקוראן וקרא אותו, אתה, הוא אמר : אושרר . ואחר הגיע אליו ואמר : ראיתי כאילו יש פנינה באחת מאוזניי שנראית כמו עגיל, אז הוא אמר ירא אלוהים ואל תשיר את הקוראן . ואחר בא אליו ואמר : ראיתי כאילו הפנינים פזורות מפי, אז הוא גרם לאנשים לקחת ממנו ואני לא לוקח מזה שום דבר. הוא אמר : אתה מספר סיפורים שאומר מה שאתה לא עושה ….
…אפיסטקסיס הוא בחלום כסף אסור שהאף מדמם אם הוא הרבה ודק . אם הוא עבה, אז ילד שהפלה, כי הילד הוא עלוקה אחרי הזרע . ומי שרואה שאפו דימום מהאף, והוא חושב שהדימום באף טוב לו, אז יכה אותו הבוס שלו בטוב שהוא ימומן ויברך איתו, ואם הוא חושב שדימום האף מזיק לו , אז יהיה לו טוב לבוס שלו, ואז הוא יהיה כאב עליו, והוא יסבול אחרי נזק . אם הוא הראש, אז הוא רואה טוב בגופו כמו שראה כוח וחולשה, ואת שפע הדם וקוצרו, אז אם הוא זרק טיפה או שתיים, אז זה תועלת . אם כוחו נעלם לאחר צאת הדם, אז הוא חסר, כי חולשה היא עוני, ואם הוא חזק, אז הוא עשיר כי כוח הוא עושר של אדם, ואם בגדיו מוכתמים בדמו, ואז הוא מכה מאותו עושר שנוא וחטא, ואם הוא לא מוכתם, אז בעליו אינו חטא . אם הוא רואה שדימום באף נוטף על הכביש, עליו לשלם לזאקט ולתת לו צדקה ברחוב . ונאמר : מי שראה את אפו מתעוות, יקבל אוצר גדול וכסף . ונאמר : עדיף דימום באף שמגיע אליך מהבוס שלך . ונאמר : דימום מהאף הוא עדות לדאגה ומצוקה באופן שאינו נחשב . אם איש החזון מוצא את שאר ענפיו, עדות לחיפוי ותהילה . נאמר : דימום האף הוא להיט אוצר ….
…ונאמר שמי שראה קריש מסובך בתוכו ומבצר, אז הוא ייפטר מדאגה ומצער, וכמה מהמביעים אמרו שאם אישה רואה נצמד אליה דבק, אז אולי היא נושאת, כי אלוהים הקב~ה אומר, בריאת האדם מקריש ….
…נמלים בחלום הן אנשים חלשים, אנשים מודאגים, וחיילים ומשפחה חוצים אותם . ומי שראה את הנמלים על מיטתו, רבים מילדיו . ומי שרואה את זה עף ובמקום הוא חולה, הוא ימות או ייסע . זה מעיד על פוריות ופרנסה כי זה יכול להיות רק במקום שיש פרנסה . ואם המטופל יראה שהנמלים עוברות בגופו, הוא ימות . ומי שרואה נמלים יוצאות ממאורתן, הוא יקבל אותן . ומי שרואה נמלים יוצאות מבית, משפחתו אומרת על המוות . אם לנמלים יש כנף, הן מעידות על הרס חיילים רבים . ומי שרואה נמלים שנכנסות לביתו עם אוכל יגדיל את טובת ביתו, ומי שרואה נמלים מוציאות אוכל מביתו יהיה עני . והיציאה של הנמלים מהאף, מהאוזן או מאיברים אחרים בזמן שהם מאושרים, מעידה אפוא על מות הרואה כהיד . ומי שראה שהוא הרג נמלה, הוא חטא בגלל עם חלש . ומי ששומע את דברי הנמלים ומתאים לאמירות, הוא יקבל את זה, אחרת הוא יזכה לפריון ולטוב . הנמלים הגדולות של הלוחמים הורגות אותם, החולים הם מתים, ומי שרוצה לנסוע עייף ואבד ….
…ומי שראה שזבוב או משהו דומה לו יוצא מהאף שלו מעיד שנולד לו תינוק שזה עתה נולד לו, ואם הוא רואה שמשהו מזה נכנס לאף שלו, זה לא אצל מחמוד, ומי שרואה באף שלו אטימות, ענייניו מסובכים ולא זה מחמוד, ומי שרואה שאפו נחתך, אז זו ירידה במעמד או מוות דחוף או נפילה עם השערוריה שלו או מות בן או אישה, ו מי שראה שאפו גדל מעיד על קומה גדולה ועליית כבוד, ומי שראה שהוא מריח ריח טוב. אם אשתו הייתה בהריון, היא הייתה מגיעה לילד שהלך, וזה עשוי להקל על מי שנמצא במצוקה, ואם הריח לא נעים, הביטוי שלו נגד זה ומי שרואה שאין לו את האף, זה מעיד על מות קרוביו בהנאה ובשמחה, ומי שרואה שצבע פניו צהבהב, זה מתפרש בשלושה היבטים של מחלה, בידוד ופחד, ומי שרואה אותו מושחר, זה מעיד שהם הסבל והצער, וגם זה נאמר כי בת יוולד לו, ומי שרואה את פניו הוא גם מולבן, זה חדשות טובות עבור מצבו ואת צדקת דתו. בפניו הוא רואה את מה שהוא שונא ממנו, ואם הוא מזעיף פנים מול אחרים אז יקרה ממנו משהו לא בסדר….
…האף הוא מרכז חוש הריח, והוא מעביר אוויר וריחות לגוף . והאף בחלום מעיד על מה שאדם צריך לשאת במונחים של כסף, אב, בן, אח, בעל, בן זוג או עובד, כך שמי שיש לו אף טוב בחלום היה עדות למצבו הטוב של הנזכר מעל, והחושך או הזקנה שלו מעידים על כפייה ודיכוי . כמו כן, שאיפת הריח הנעים שלו היא עדות להיות גבוה ואדיב . ומספר האפים הגדול בחלום בפנים הוא עדות לנחמה, לילדים ולחסידים . אם הוא רואה שאפו הפך מברזל או מזהב, זה מעיד על מכה שפוקדת אותו בגלל פשע שהוא מבצע, כי האחראים לפשעים כרתו את האף . ואם הרואה היה סוחר וראה שאפו נעשה מזהב או מכסף, זה מעיד על טובתו ועל שפע רווחיו . ואולי האף מעיד על מה שאדם מקבל מהחדשות על לשונו של שליח . האף עשוי להיות מופנה לעבר המרגל שמביא חדשות שאיש אינו יודע . ואולי הוא ציין את הפות או פי הטבעת בגלל הזוהמה שיוצאת ממנה . יתכן שזה מצוין על ידי המפוח או המפוח ממנו הוא מקיים את פרנסתו, ומי שרואה את המפוחית שלו נהרסת אולי חלתה באף . ומי שהיה מדקלם, זמר או מואזין, והוא ראה שאפו נמחק או שהוא סתום ולא מריח ריח כלשהו, זה מצביע על כך שלא יתאפשר לו לנוח מעשייתו, כי האף הוא שנועדו לשחרר את הנשימה . אולי האף והאוזניים הצביעו על הגבעות והצוקים עם עש ובוץ . האף עשוי להצביע על הפות של המטופל . ניתן לציין זאת בטיפשות, יהירות ושבחים גרועים. מי שמכווץ את אפו בחלום, יהירות או עקום, מעיד על אמת והשפלה . ומי שרואה שיש לו צרעת באף, אז זו עדות למותו או לסבל שלו עם פורענות שהיא שערוריה, ואם זו אישה בהריון, הרי זה מותה או מות בנה . ומי שראה שיש לו דימום מהאף ודם פגע בבגדו, אז זה כסף אסור שיקרה עליו, ואם הדם היה סמיך, זה היה ילד שיקרה עליו . וזה שנאמר : The האף היה אבוד ידי מותו של בעליו . ונאמר : מי שרואה שיש לו שני אפים, אז יש לו שני בנים, או שעדותו מבטלת את עדותם של שני גברים, או שיש מחלוקת בינו לבין משפחתו . ומי שראה שאפו מנותק, אם הוא היה חולה הוא מת, ואם זה היה נכון, הוא מציין שמצבו השתנה ופשיטת הרגל שלו . ונאמר : האף הוא יחסי אדם, ולכן מי שרואה כאילו אין לו אף, אין עליו רחמים, ואם הוא מריח ריח טוב, הראייה שלו מעידה על השמחה הפוקדת אותו . ואם אשתו בהריון, היא תביא לעולם בן ….
…נמלים : הרבה, אז הם גייסו, ולראות אותם על המיטה הם ילדים, ולראות נמלים מעידים על אותו בעל חזון, ונאמר שהם קשורים אליו, ונאמר כי יציאת הנמלים מהחור שלהם הוא קודר, ולראות נמלים על המטופל את מותו, ולדעת את דברי הנמלים זה מנדט, לסיפור שלמה עליו השלום. ומי שרואה נמלים נכנס לביתו עם אוכל . הטוב שבביתו יש בשפע . ומי שרואה נמלים שיוצאות עם אוכל מביתו הוא עני, והנמלים היוצאות מהאף או מהאוזן או מאיברים אחרים מצביעות על מותו של אדם החזון כעל קדוש מעונה, אם הוא רואה את עצמו משמח ביציאתו, ו אם היציאה שלו גרועה, אז הוא חושש מכך, והנמלים הן אדם חלש וזהיר, ורבות מהן מגויסות או צאצאים, בעלים או אורך חיים . ומי שרואה נמלים נכנסות לכפר או לארץ, חייל נכנס למדינה ההיא, ואם הם עוזבים אותה, הם נושאים אותה, ואם הוא רואה שהנמלים בורחות מארץ או בית, אז הגנבים נושאים משהו מזה מיקום ויש בניין, כי הנמלים והארכיטקטורה לא נפגשות . ומספר הנמלים הגדול במדינה מבלי לפגוע באיש, מעיד על שפע תושבי המדינה ….