…ומי שרואה שהוא היכה מישהו בחרב ולא חתך ולא עקב אחריו, אז זה מתפרש על ידי התרחשות הדיבור ממנו למישהו ואינו משפיע עליו . ומי שרואה שהוא מכה בחרב מישהו ועושה לו חבר, אז זה מעיד על מתן פקודה לקבוצת צאצאי ההרוגים ההם ….

…ומי שרואה שהוא הרג מישהו והדם זרם מגופו עשיר בכמות הדם שיצאה מכסף, ואם לא נשפך ממנו דם, שלא כמוהו, ואם הוא רואה שגופו מוכתם עם הדם של הנרצחים, ואז הוא יקבל כסף מכספו ….

…לכלוך : מציין אנשים, כדור הארץ, ויש לו עקביות של פרנסת הבריאה, והערבים אומרים : אדם יהיה מאובק אם הוא עשיר . ואולי מסומן על ידי עוני, מוות וקבר, כי זו מיטת המתים . והערבים אומרים : אדם גדל אם הוא עני . הוא אומר : ~ או נזקק המאובק ~ זה חופר את האדמה ונכרה אדמה, זה היה חולה או שיש לו חולה, שקברו, למרות שהוא נסע, הוא חפר את נסיעתו, והאדמה הרוויחה אותו ואת כספו ועניין, מכיוון שהמכה באדמה עוברת, הפסוק : ~ ואחרים הם מכים על האדמה .~ ואם הוא אישה המבקשת לנישואין, אזי הארץ היא אשתו, החפירה היא כריתת יערות, המקל הזכר והעפר את הכסף של האישה או את דם התירוץ שלה . ואם הוא דייג, אז החפירה שלו היא בגידתו לציד, ואדמתו היא הרווח שלו ומה שמועיל לו, אחרת חפירתו נדרשת במרדף אחר רווח, מרמה או תחבולה . העיקרון הבסיסי של חפירה הוא זה שנחפר לשביעית מהקצף על מנת ליפול לתוכו, ולכן נדרשת חפירה מרמה לשם כך . באשר למי שעפר את ידיו מעפר, או בגדו מעפר או איתו על הקרקע, אם הוא עשיר, כספו אבוד והוא זקוק להשפלה ולצורך, ואם יש לו חוב או שיש לו פיקדון, הוא מחזיר את זה למשפחתו ומסיר את כל זה מידו, וצריך אחריו, גם אם זה חולה, היד שלו הקטינה את היתרונות של העולם הזה, נשללה מכספו ונלכדה בעפר . ולהכות את האדמה בעפר, מעיד על ספקולציה עם רווח, והיכה בה בחגורה או במקל, מעיד על נסיעה נאה, וחלקם אמרו : ללכת בעפר, לחפש כסף, ואם הוא אוסף או אוכל אותו, הוא אוסף כסף וכסף עולים על הידיים שלו, ואם האדמה מיועדת למישהו אחר, הכסף מיועד למישהו אחר. אם הוא נושא משהו מלכלוך, הוא יזכה להטבה ככל שנשא, ואם הוא יטאטא את ביתו ואסף ממנו לכלוך, אז הוא בוגד עד שהוא לוקח כסף מאשתו, ואם הוא אוסף את זה חנות, הוא צובר כסף מפרנסתו . ומי שרואה שהעפר מתנקז, זה כסף שקורה לו, כי העפר הוא שלך וכסף, ואם הוא רואה שהוא סחף אבק על גג ביתו והוציא אותו, הרי זה עזיבת כספה של אשתו , ואם בשמים יורד גשם, אז טוב שזה לא לעתים קרובות . וכל מי שממוטט את ביתו והיכה אותו מעפרו ואבקו, הוא הכה כסף מירושתו, ואם היה שם עפר על ראשו, היה מכה בכסף מעיוות וחולשה . ומי שרואה כאילו אדם מערבב עפר בעיניו, אז החתי מוציא כסף על החתי כדי ללבוש עליו משהו או להשיג ממנו את המיועד . אם הוא רואה כאילו השמים גשם הרבה לכלוך, אז הוא מייסר, ומי שגורף את החנות שלו ומוציא את העפר עם מטלית, הוא פונה ממקום למקום ….

…יין : במקור אסור כסף בלי קשיים. אם מישהו יראה שהוא שותה יין, הוא יסבול מחטא ועושר רב, שהרי הקב~ה אומר : ~הם שואלים אותך על אלכוהול והמנחה, אומרים שיש בהם חטא גדול, ויש תועלת גדולה יותר אותם . ” ומי שרואה שלשתות אותו אין על מי לחלוק את זה, כי זה יפגע בכסף אסור, ואמרו, אדרבא, כסף מותר . אם שותה את זה ויש לו על מי לחלוק על זה, הוא יחלוק איתו מבחינת דיבור ומריבה באותה מידה . אם הוא רואה שהוא פגע בנהר יין, אז הוא סובל ממרות בעולמו . זה נכנס אליו למרדה כמו שהוא קיבל ממנו . חלק מהמתורגמנים אמרו : שתיית יין מוגזמת בחזון אינה רק רעה, ואם אדם רואה שהוא בקרב קהל רב המכתים יין, הרי זה רע, מכיוון ששפע השתייה מלווה בשכרות, שכרות בו היא הגורם להתפרעות, אופוזיציה ולחימה . אל-חמר אמר לאלה שרצו נישואין והסכמת נישואין בגלל ערבובם . ומסופר שאדם ראה כאילו הוא שחור פנים עם ראש מגולח שותה יין, ואז הוא סיפר את חזונו במעבר חצייה, ואמר : באשר לשחור הפנים, אתה גובר על עמך, ולגבי לגלח את הראש, העם שלך עוזב אותך וההזמנה שלך נעלמה, ולגבי שתיית יין, יש לך אישה . איש בא לאבן סירין ואמר : ראיתי כאילו בידיים שלי יש שני כלים, אחד מהם יין ובשני חלב . הוא אמר : חלב הוא צדק, ויין מבודד, ועד מהרה הוא היה מבודד והוא היה מושל . והוא שתה יין למושל, שהיה מבודד, והוא חילק יין תמרים בחשדנות, ושתה יין תמרים . הם נבדלו בשתיית יין מעורבב במים, ונאמר שהוא מקבל כסף, חלקו מותר וחלקו אסור, ונאמר שהוא לוקח כסף בחברה, ונאמר שהוא לוקח כסף מ אישה ונופלת למרדה . וסוכר ללא שתייה הוא פחד ואימה . כי אלוהים אדירים אומר : ~ ותראה את האנשים שיכורים, אבל הם לא שיכורים .~ ושיכרות משתייה היא כסף, רע וכוח שהחזון איש משיג . וסוכר משתייה הוא בטיחות של פחד, כי אדם שיכור לא נבהל מכלום . אם ראה שהוא שיכור וקרע את בגדיו . שכן הוא אדם אם עולמו מורחב, והוא אינו יכול לסבול ברכות, והוא אינו שולט בעצמו . ומי ששותה אלכוהול וישתכר ממנו, הוא ירוויח כסף אסור, והוא ירוויח מכסף זה כמו כמות הסוכר ממנו . נאמר כי שכרות רעה לגברים ונשים, וזה מעיד על הרבה בורות, והוא ראה אדם כאילו הוא אפוטרופוס, והוא רכב בעבודתו עם עם, וכשרצה עזוב, הוא מצא את כולם שיכורים, כך שהוא לא יכול היה לעזור לאף אחד מהם, וכל אחד נשאר על שכרותו . הוא אמר את זה לאבן סירין, אז הוא אמר : הם מממנים ומחלקים אותך ולא עונים לך ולא הולכים אחריך ….

…באשר לכסף : אם היה עשוי ממנו בצורת כלי או תכשיטים או דומה לשבור או אותנטי, והוא חשב שמקבלים ממנו משהו מזה, הוא מפקיד כסף או סחורה . כך גם אם מדובר במראה של כסף, כל עוד הוא לא הביט בו בפניו . אם הוא יסתכל על זה על פניו, הוא ישיג את מה שהוא שונא בנוכחותו עם אנשים . וזה לא בסדר להסתכל במראה הכסופה . וכסף הקפיצה, אם לא נעשה, הוא תמצית האישה, האישה או המשרתת . אם הפובאה פוגעת במתכת שלה או במדינתה, היא פוגעת באישה מעיר הולדתה . אם הוא ראה שהוא נכנס למערת מתכת ופגע שם ברפרוף הזה, אז אשתו הוליכה אותו שולל בעניין שלה או משהו אחר בנושא ….

ומי שרואה שהוא לוקח כסף מביתו וזורק אותו מחוץ לביתו, או שמישהו לוקח ממנו כסף, הוא מציין

…זה כסף אסור בחלום . מי שרואה שהוא שוכב בדם, אז הוא מסתובב עם כסף אסור או חטא גדול . אם הוא רואה דם על חולצה ממקום בו הוא לא יודע מה מקורו, אז הוא משקר לו מהמקום שהוא לא מרגיש . אם הוא רואה את חולצתו מוכתמת בדם של חתול, אז טקסט מונח עליה . אם חולצתו מוכתמת בדם של שבעה, אז כוחו של העוול והמרמה טמון בו . אם חולצתו מוכתמת בדם איל, אז ישקר לו אדם מכובד, עשיר ובלתי-סביר, ולאחר השקר הוא מקבל כסף אסור באותה מידה כמו כמות הדם וזרימתו מהעור, ואם הוא נעדר , הוא חוזר ממסעו בשלום . ומי שרואה שהדם יוצא מגופו, והוא רואה את פצעי גופו, זה משפיע על הבריאות בגוף ועלייה בכסף, גם אם הוא נעדר בשלווה ויזכה לטוב, צדק והנאה . אם הוא רואה ששתה דם אנושי, זה כסף ותועלת, והוא ניצל מכל משפט, פורענות ומצוקה . ונאמר : מי שיראה שנפל לבאר דם, יבחן בכסף אסור . וכל הרואה עמק דם במקומו, ישפך שם דמו . ומי שרואה דם שיצא ממנו ללא כוונה או כוסות רוח או פציעה, כסף יצא ממנו באותה מידה כמו אותו דם אם יש לו כסף, ואם הוא עני, הוא ירוויח כמוהו . אם נראה דם בצנצנת, קשור בסמרטוט, זהו הקשר הווסת . הדם מעיד על חייו ועוצמתו של בעליו, כספו, זה שעוזר לו ותומך בו, בין אם בין ערב ובין אם מלך, וכל מי שמסתיר אותו מלבוש או מכל שבח או לשון הרע מגיע אליו . ואולי זה הצביע על הזרע שלו, שמחליש את יציאתו . ואולי הוא התייחס לכסף ולאסור שאכל אותו, ואם דם מוגזם יצא ממנו בחלום מעיד על חוסר היעילות של מי שהיה מרוצה ממנו מאב, בן או בן זוג, או מחסור בכספו , או מכר משהו מבגדיו, או ההבדל בין אישה או אהוב אחר . דם של אדם מציין את השד שלו שממנו זורם זרם הדם, בעוד שהוא נמצא בביתו כמו אויב . פליטה מוגזמת של דם היא מצוקה, ופליטתו במידת הצורך בחלום היא מנוחה וגסיסתם . הדם של הווסת של רווקה הוא בעל, ואישה בהריון הפלה מחזור, ומחלה נואשת מחזור . ומי שרואה שדם מכתים אותו, אז יוצא ממנו כסף אסור ….

נייר סופג אם אתה חולם שאתה משתמש בנייר סופג, זה מסמל שאתה שולל לגילוי סודות שישלבו חבר בצורה רצינית . אם אתה רואה ניירות סופג קרועים, הדבר מעיד על מחלוקות מתמדות בבית או בין חברים ….

…ונאמר שמי שראה שהוא מקבל פיסת נייר ריקה, כסף יגיע אליו, וזה עשוי להצביע על כך שהוא לא יקל על עצמו, כי אם הצורך יושקע, זה כתוב בעיתונים ….

…ומי שיראה שהוא נתן חרבות רבות, הוא יהיה עשיר ….

…כמה מהם אמרו שאלה שראו שהוא נתן למישהו מתנה והוא החזיר לו את זה, כי זה מעיד שיש משהו דומה ביניהם שהוא שונא, ואולי קיווה למשהו ממנו ….

…ונאמר שמי שראה שהוא נתן לו מתנה, יתחתן עם אישה טובה ….

…ומי שרואה שהוא נתן חרב מעורפלת, אז מגיע אליו ילד שמפקפק בכך, ומי שרואה שהוא מושך את חרבו מכיסתה ומכשיל אותה, אז הוא מתכוון לדבר עם כל אחד, אבל הוא לא יכול ….

…ומי שרואה שהוא נתן משהו לאחד האלילים הנ~ל, אז הוא יעבור ממין שלו כאמור לעיל ….

…ומי שרואה שהסולטן נתן לו משהו מסחורות העולם הזה, אז הוא יזכה לגאווה וגאווה ככל שיוחסו לו המתנה ההיא ….

…ומי שראה שהשר נתן לו כבוד, אם הוא ראוי למנדט, הוא השיג אותו, ואם לא, זה טוב וכניסת השר או מקבילו תביא להתרחשות של רוע ועצב, אלא אם כן הוא רגיל ….

…ומי שרואה שמלך נתן לו בז המיוחס למלך בזמן שהוא ציד איתו, אז הוא מחובר לשירות של מלך ומקבל את כבודו ואת דרגתו, וזה מותר לאחרים ….

…ומי שרואה שהמלך נתן לו דירה, אז הוא יפרש את התרחשות הצער, במיוחד אם הדירה לא הייתה טובה ….

…ומי שרואה שהוא נתן למתים משהו והחזיר לו, אז זה יהיה מזיק וחסר ….

…ומי שרואה שהוא נתן את הטבעת שלו למישהו במתנה שהיא בלתי הפיכה, אז הוא ייסוג מכמה מבעליו בטובתו, ואם הוא מתכוון לחזור, הוא יחזור לזה ….

…ומי שרואה שמלך נתן לו את חולצתו ולבש אותה, זה מעיד על פטירת רכושו ….

…אל-קירמני אמר: ~מי שראה שהוא מצא פיסטוקים או מישהו נתן לו את זה, זה מצביע על כך שיש טוב ויתרום מאדם אומלל, ואם הוא מר או גס, הוא יקבל תרופה מאדם אומלל .~…

…ומי שרואה שיש לו טבעת שמישהו נתן לו, הוא יסתכסך עם קרוביו ….

…ומי שרואה שאדם נתן לו קשת בכיסויו, אז יוליד בן, וכל מי שרואה שקשתו שבורה, זה מעיד על היעלמות גאוותו וכבודו, וזה עלול להיות אובדן, מי שרואה שגיד קשתו נותק בלי סיבה, אז זה מצביע על כך שאירע אסון מצד קרוביו ….

…ומי שראה שהוא נתן לו אבטיח, הם לא ציפו לו ….

…וכל מי שרואה אדם מת שנתן לו בגד תפור שאינו מלבושו, הוא לקח אותו ולבש אותו, ואז משך אותו, נתן למתים ואז שם אותו על המת, ואז זו עדות על מות ביתו, ואם לא היה נותן את הבגד הזה למתים, לא היה קורה לו חסר זה, אלא היה מגדיל את כספו ….

…ומי שרואה שהוא נתן למת מכסה המנוע, אז הוא יאבד את כספו או מחלה שתוקפת אותו, אבל הוא נרפא ….

…ומי שרואה שהוא נתן דינר למישהו או דינר אבד ממנו, אז הוא מציין שהידע עבר ממנו בכמות אותו דינר, כך שהוא לא יותר ולא פחות ממנו ….

…ומי שרואה שהוא נתן את בגדו לאדם מת ואז אמר את כתב ידו או שטף אותו שלא ייצא מידו ולא יכנס לרשות המתים, אז היה צער וחומרה והידוק בחזה, ואם האדם המת אכל והלביש אותו, הוא ימות מוקדם יותר ….

…ומי שרואה שאדם מת נתן לו דינרים, אזי הוא בטוח מפני דיכוי, ואם הוא רוצה לתת לו והוא לא לוקח ממנו כלום, ומי שרואה שאדם מת הבטיח לו דינרים, אז הוא רוצה עוול ….

…ומי שרואה שהסולטן נתן לו ספר או שלח אותו, ואם הוא היה ראוי למנדט הוא השיג אותו ואם הוא היה כשיר לייעוץ אז הוא התייעץ איתו, ואם הוא לא כשיר לכך אז זה עדיף בכל מקרה ומי שראה ספר או שלח אותו אם הוא היה כשיר למנדט שהוא השיג אותו ואם הוא היה כשיר לייעוץ אז זה התייעצות איתו ואם לא ברוך הבא, אז זה עדיף על המקרה, ומי שרואה ספר שהוא נערץ בזכויותיו, אז הוא יותר רהוט בחסד ….

…ומי שראה ששופט נתן לו גזירה, הדבר מעיד על כך שהושגו ידע וחוכמה ….