…השמש היא בחלום המלך הגדול ביותר, הח'ליף, האב או הנסיך . ומי שרואה שהוא הופך לשמש, הוא יוטל כמלך . ואם הוא מכה בשמש התלויה על ידי שרשרת של אפוטרופוס וצדק בה . ואם ישב בשמש ויתקרב אליה, אז ישיג מהמלך ברכה וכסף, וכוח ותמיכה, ואם יאיר על קרניו, יתברך בדגל המוזכר בשניים . אם הוא ראה אותה, ספיה מונירה והוא מושל שצבר כוח במנדט שלו, ואם היא קמה בביתו הוא התחתן, ואם אישה ראתה אותה, היא התחתנה, ואם הוא ראה אותה, סוחר היה מרוויח ב המסחר שלו . ואור השמש הוא גאוותו של המלך וצדקו . אם הוא ראה את השמש מכה בגובה הדיבור איתו את הח'ליף, כמו גם את הירח . ואם היה רואה את השמש זורחת על ראשו, אז היה מקבל עניין רציני, ואם הוא עולה על רגליו היה זוכה לטיפוח רב, ואם היה רואה שהוא עלה על בטנו, היה לו צרעת, ואם הוא מופיע על חזהו, הוא היה חולה . ומי שיראה שהשמש שקעה בזמן שהוא מאחוריה, הוא ימות . ואם הוא רואה את השמש בוערת ממנו, והכוכבים נשרפים סביבו, אז המלך יגרש את פמלייתו . אם הוא רואה שהשמש אדומה, הרי זו שחיתות בממלכתו, ואם הוא רואה שהיא מצהיבה הוא יחלה, ואם היא תשחיר, הוא ינצח . אם הוא רואה שהיא נעדרת, העניין שהוא מבקש עבר . בגידת השמש, זה מסגיר את המלך . ואם השמש תרד על הארץ, אביו ימות . ואם יראה שהשמש עלתה בבית, אז ישיג כבוד, כבוד וכבוד . ומי שיראה שהוא בלע את השמש, הוא ימות . אם הוא רואה שהשמש התחלפה ממצבה, הרי שהמרדה נופלת . אם הוא רואה שהשמש זורחת מהשקיעה, זה מעיד על הופעת דברים נסתרים, ואם הוא חולה אז הוא נרפא, ואם הוא נמצא במסע אז הוא ישוב . אם אדם רואה שהשמש חשוכה, אז זה סימן רע לכל האנשים שמעיד על אבטלה, מחלה או מצוקה . אם הוא רואה את השמש יורדת במיטתו ומאיימת עליו, אז זה מעיד על מחלה קשה . ומי שרואה שהשמש שופכת עליו אורות, הוא ילווה את הח'ליף . ואם השמש חמה, היא נפגעה על ידי הסולטאן . אם הוא רואה שהוא בורח מהשמש, אז הוא בורח מאשתו, מרשות או מפגיעה . ואם ראה עננים מכסים את השמש, קרה למלך תאונה . אם השמש זורחת על הקרקע, זה סימן לבצורת או צריבה . אולי השמש הייתה עולם להנחות . ואם הוא ראה ליקוי חמה, או הצטברות אבק או עשן עליו, זה יהיה עדות לתאונה של מחלה, דאגה, עכירות או מצוקה . אולי היעדרותה הצביעה על כך שהאסיר הוחזר לכלא לאחר שחרורו . ומי שרואה שמש וירח לכל הכיוונים, הוא יפגע מפחד או תבוסה . ומי שרואה שהוא סוגד לשמש או לירח, הוא חטא חמור . אולי השמש הצביעה על פרנסה, הדרכה, בעקבות האמת ומחלות ריפוי, ואולי היא הצביעה על נסיעה . ואולי השמש ציינה את שמה כמו שמס אלדין, כמו הירח המלא מעיד על בדר אלדין . ראיית השמש, הירח והכוכבים היא עדות לסבל, מאסר או קנאה מצד המשפחה . וראיית השמש מציינת את המנורה, כי אלוהים אדירים אמר : ( והפך את השמש למנורה ). עליית השמש משקיעתה היא סימן לפחד וחרדה, וסמכותו של הסולטאן על הקהילה, או כניסת הנעדר או הכפירה מן הדת וחוסר מוסר החוזרים בתשובה . ומי שראה שהשמש שורפת חקלאות או חום שלה פוגע באנשים, הדבר מעיד על מחלות, מגיפות ודיכוי מצד הזקנים . ראה גם את הירח ….
חולם על חולצה אדומה
(53 פירושים ומשמעויות של חלומות על חולצה אדומה)…ומי שרואה שהוא לובש בגדים ירוקים, זה מעיד על דת ופולחן. ומי שרואה שהוא לובש בגדים אדומים, הוא יהרג ויכוח כמו האדום ותהילתה, או שתהיה לו אפוטרופסות אם הוא מבקש את זה או קישוט ושמחה עם זונה בדת, ואם האישה רואה שהיא לבשה שמלה אדומה, ואז יש לו טוב. הוא לובש בגדים שחורים, ולכן הוא סובל מדאגות וצער אלא אם כן הוא שלובש זאת כשהוא ער ויודע זאת, ואם הוא רואה שהוא לובש בגדים כחולים, דתו אינה טובה, ומי שרואה שהוא לובש בגדים צהובים, ואז הוא חולה ומי שרואה שהוא לובש בגד שאסור לו או שהוא שונא אותו, מה שמצביע על כך שלא אוהבים נשים. אסור, ומי שרואה שהוא לובש בגדי צמר, כי צמר זה הכי טוב של בגדים, אז הוא מכה הרבה כסף מותר, סגפן וצדיק בדתו, ומי שרואה שהוא לובש בגד כותנה או שיער או שיער , אז הוא בפרשנות ללא צמר ומי שחושב שהוא לובש בגדי נשים ואם יש לו אישה בהריון, היא באה עם נקבה ואם לא יש לו אישה בהריון שיש לה פחד ופגיעה בעצמו ובכסף שלו. אם הוא יראה שהוא שינה ממצב זה, הוא יינצל. אם אישה רואה שהיא לובשת בגדי גברים, זה טוב לה וסמכות לבעלה…
…מי שחושב שהוא חובש חופה אדומה, אם הוא מתכוון לנסוע, עליו לעכב תקופה קצרה כי זה לא טובתו של המטייל ….
…אם תראה תאורות מוזרות ודהויות בחלומותיך, תיתקל באכזבה ובכישלון בכל צעד ושעל . והפרצופים המאירים מעידים על עסק לא יציב, בין אם ברמה האישית ובין אם ברמה הרשמית . אם אתה רואה את השמים זורחים עם הירח על כל המוזרות שלו, הכוכבים הלא טבעיים והשמש אדומה או זהובה, אתה יכול לחפש צער בצורתו הגרועה ביותר . מוות, צרות משפחתיות או מרידות לאומיות יתרחשו . אם אתה רואה ילדים בשמיים הבהירים, זה מבשר שתשתלט על הרגשות שלך , כטעות בלתי נסלחת שאתה עלול לבצע בהתקף של רגש הנובע מהזנחת יקירייך . אם אתה רואה דמויות אנושיות או חיות מוארות בשמיים, משמעות הדבר היא כישלון וצרות . העננים השחורים מבשרים על מזל . אם אתה רואה צורות אלה יורדות לכיוון האדמה וגברים יורים בהם ברוביהם, בעיות ומכשולים רבים ייעלמו מול האנרגיות שלך והנחישות שלך לעלות . אם אתה רואה נחשים, או כל זוחל אחר, מואר, אויבים יקיף אותך וישתמשו באמצעים תופתיים כדי להפיל אותך ….
…הרוח, חזונו בחלום מציין את הסמכות שבכוחו וסמכותו על היצורים שלמטה . ואולי הרוח הצביעה על רכושם של הסולטאן וחייליו, על פקודותיו ועל תקריות חייליו ועוזריו . הרוח הייתה משרתו של שלמה עליו השלום . אולי זה הצביע על ייסורים ומזיקים בעוצמתו כשהוא נסער, במיוחד אם מדובר בצרעה, משום שהרוח היא שנספתה איתה, ומכיוון שזו הייתה רוח שלא אבקה . ואולי הרוח מעידה על פוריות ופרנסה, ניצחון וניצחון, במיוחד אם זה מהרוחות המפוארות בגלל טובת הצמח, שהוא נוער וערבי, וזה נקרא קבלת נוער מכיוון שהוא נמצא מול הצרעה . הרוח עשויה להצביע על מחלה ומחלה אצל אנשים, כגון הצטננות וכאבי ראש . אז מי שרואה רוח שנושאת אותה ונושאת אותה ללא אדיקות, פחד, חושך או ערפל, אז הוא הבעלים של אנשים אם הוא אחד מאלה שנמצאים בה, או מי שמקווה לו . ואם גדל . הרוח הלכה איתו, מפוחדת, מפחידה, משוטטת בדאגה, או שהיה בה חושך, אבק והפרעה, אם הוא היה בספינה שהוטרפה, ואם הוא היה בבעיה, היא גברה, אחרת היו לה אסונות ותאונות, או שהפקודות של הסולטאן או השליט יצאו איתו . אם הוא רואה את הרוח מאבקת את העץ והורסת את החומה ומעיפה אנשים, בעלי חיים או אוכל, אז זה סבל גדול בקרב אנשים, כמו מגפה, חרב, מוות, פשיטה, שבי או רוח רעילה . והרוח ברעם היא כוח לא צודק בכוח . מי שנשא את הרוח ממקום למקום פגע בסולטנה, או נסע שממנו לא ישוב . הרוח הרכה והצלולה היא טובה ומברכת, והרוח הסוערת היא דיכוי הסולטאן, והרוח עם האבק היא עדות למלחמה . והרוח היא בשורה טובה מאלוהים אדירים . הרוח עשויה להיות ברכה מאותו מקום, ואם יש בו חריקה, היא מייסרת וחומרה . אם סולטן רואה שהוא יוצא לקרב בזמן שהרוח מתקדמת, אז הוא מנצח . אם הרוח תפגוש אותו הוא ייפצע . אם הוא רואה שרוח סוערת נושבת במקום, אז אנשיו מקבלים פחד ומצוקה על פי עוצמת הרוח וכמותה. אם העצים נעקרים, המלך יכעס על אנשי אותו אזור וישמיד אותם . ורוח הנערות היא רחמים . ואם הוא רואה רוח חזקה שנושבת זה חוסר מזל, ואם הוא רואה רוח שעוקרת עצי דקל, אז אנשי הארץ ההיא נהרגים על ידי המלך . הרוח של הדרום מצביעה על ההתרחשות של אסון, מחלה או מוות במקום זה, ואת זה נאמר : זה גשם בריאה, אם הוא רואה את הרוח נושבת בשקט, הוא מציין את האישור של אנשים רעים שאין להם דעה . והרוחות הטובות, אם הן נושבות מכיוון ידוע, מעידות על חדשות טובות ורחמים . והרוח מעידה על הדרישה לצרכים . ורוח סבא היא ניצחון ורוח הצרעה מאכילה . אולי הילדות הצביעה על הקלה בדאגות וצער וריפוי מחלות . ואולי טוב לב הוא סימן לנסיעה רווחית . אם הוא רואה רוח אדומה בחלום, הוא מעיד על אי ציות להורים ….
…ואל-קירמני אמר, אלמוגים נולדים, ככל שהיא אדומה יותר, כך נקי וברור יותר, כך הילד שלה טוב יותר, ואם הוא נישא, זה הרבה כסף וחסד ….
…השמש : במקור המלך הגדול ביותר, מכיוון שהוא מאיר את מה שנמצא בשמיים מעמיתיו, עם התועלת הרבה שלו ומסלק את כל האנשים לאינטרסים שלו, והוא עשוי להצביע על מלך המקום בו נראה החזון, ומעל הוא גבוה יותר ממה שהוא מציין את השמים אליו, וזה מלך המלכים וגדול השלטונות, כי אלוהים, כבוד לו המעלה הוא מלך המלכים, אדיר הענקים, ומנהל השמים ואלו שעליו ועל הארץ ועל אלה . והשמש עשויה להצביע על סמכותו של האדם בעל החזון, אם הוא רואה זאת במיוחד ללא הקהילה והמועצות, כגון נסיכתו, רב~ט, מורה, אביו או בעלה אם היא אישה, ואולי המכובדת אישה כאשת המלך, נשיאה, אדון, בתו, או אמו או אשת הרואה, או אמו או בתו, או יופיה . המשוררים משווים את יופיים של בתולות לשמש ביופיים וביופיים . נאמר כי בחזונו של יוסף עליו השלום, זה סימן של אמו, ונאמר דווקא על דודתו מצד אמו, אשת אביו, ונאמר כי מדובר דווקא בסבתו. , ונאמר שזה סימן של אביו והירח על פני אמו, כל זה מותר בביטוי, ואם השמש מציינת את האב, אז הוא העדיף אותה על פני הירח על ידי האור והשמש, ואם זה מציין את האם, תן לה להיות נשית ולהזכיר לירח, אז מה שנראה בשמש של תאונה, הפרשנות שלה חזרה למי שמתייחס אליו ממי שתיארנו בגורלות האנשים ובגודל של חזון והראיות והראיות שלו . אם נראית אישה שנפלה ארצה, או שציפור בולעת אותה, או שהיא נופלת לים, או נשרפת באש ועיניה נעלמות, או מושחרות ונעדרות באופן שאינו מסלוליה מהשמיים, או היא נכנסת לארון מת, המיוחס לה ימות . ואם הוא ראה ליקוי חמה או ענן מכסה אותו וצבר עליו אבק או עשן עד שאורו פחת, או אם ראית אדווה בשמיים ללא יציבות, זה היה עדות לתאונה שקרתה למי שהוסיף לה, או ממחלה, דאגה, צער, מצוקה או חדשות מדאיגות, אלא שמי שאתה מציין חולה בהתעוררות, מכיוון שזה מותו, ואם הוא רואה את זה מושחר ללא סיבה להונאתו או ליקוי חמה, העוול של הוסיף וחוסר הצדק שלו, או של חוסר האמונה והאשליה שלו גם אם לקח את זה בכף ידו או את החזקה שלו בחיקו, או שהוא ירד עליו בביתו עם האור והבהירות שלו הוא היה מסוגל להחזיק את סמכותו וגאוותו החזקה שלו, אם הוא היה מאלה שמתאימים לו, או הגעתו של אדון למעמד זה אם הוא נעדר, בין אם בנו או משרתו או אשתו ראו זאת, משום שהוא הסמכות של כולם והערכים של הבית, אחרת האישה ההרה נשאה אם היה לו משרתת או ילד שהבדיל בין הזכר לנקבה מבקשים להגדיל את הראייה, כגון לקיחתו וכיסויו מתחת לבגדו, או הכנסתו לאחד מכליו, והוא יעיד כי בו על ידי הנקבות הנסתרות, ומי שמציין זאת יפה מוזכר עם ידע או סמכות . ואם במקרה זה היא הייתה כהה ומצומקת בצבע, אז המלך היה בוגדני ברשותו, או במשפחתו, אם הוא פגש בכך, אחרת יוטל עליו כוח, או שהוא הותקף על ידי עובד, או כף רגל נעדרת, או שהוא נפטר בקרב חולים, ונשים בהריון נפלו מהעובר שלהן, או הולידו בן הבדל את הפרצופים האלה והגביר את הראיות . ואם הוא רואה את זה מגיח ממגריב או חוזר אחרי השקיעה, או חוזר למקום ממנו עלה, יופיע סימן ושיעור שמצביע על מה שהכנתי על ידי הגדלת הראיות שלו . זה עשוי להצביע על חזרתו של האדם המיוחס לה למה שהוא קיווה בנסיעות, צדק או עוול, בהתאם ליתרון של הופעתה והיעדרה, והזמנים לכך . אולי הכישלון עליו הצביעו החולים, והיעדרותו לאחר הופעתו אצל הסובלים מההריון עשויה להצביע על מות העובר לאחר הופעתו . ואולי זה מעיד על הגעת הנעדר ממסעותיו והכסף המוזר, ואולי היעדרו מעיד על חזרתו של האסיר לכלא לאחר שחרורו, ועשוי להעיד שמי שחיבק את האיסלאם מבגידתו, או חזר בתשובה ממעשיו הפסולים, יחזור להטעותו . ואם מישהו רואה שעושה מעשים נסתרים טובים או רעים, הוא מציין את ז'קטו ומסתיר את תנאיו, וכיסויו אינו מתגלה כדי שהשמש תיעלם, אלא שהוא מי שניתן לו בלילה שלו כאישה , או קנה סוד, לדבריו, האישה חוזרת למשפחתה, והסודיות שייכת למוכר שלה . עלייתה לאחר שקיעתה עשויה להצביע גם על מי שהתגרשו מאשתו מההתאוששות שלה, בפני אלו ההריוניים מגאולתה, ולאלו שלא הצליחו לחיות או גרמו לה בשל צביעותה, במיוחד אם טובתה היא על ידי השמש, כגון קיצור, כביסה, מיסי חלב וכדומה, ולמי שחולה על מותו, בגלל היעלמות הצל האנושי. עם דבריו של הקב~ה : ~ ואז השמש הפכה אותו למורה דרך ואז לקחנו לנו אגרוף קטן. ”ובשביל מי שהיה בג'יהאד או מלחמה, לניצחון, כי היא חזרה ליושע בן נון, עליו השלום, במלחמת האויבים אליו, עד שאלוהים הראה לו אותם ולמי שהיה עני בחורף ביום, על הלבוש והעושר, וביום הקיץ על העצב, המחלה, החום ודלקת הלחמית . ישיבה בשמש בקיץ היא אינדיקציה לייסורים ולצער בו הוא שרוי, לליווי השליט, או הסיבה שבגינה השמש ירדה עליו לפי עמדתו וכיוונו . וכל מי שראה שהוא הופך לשמש, הוא הכה במלך אדיר כמו קרניו . ומי שפוגע בשמש התלויה על ידי שרשרת, שומר המדינה והצדק בה . ואם ישב בשמש וירפא בה, הוא יקבל ברכה משליט, ומי שרואה שאור השמש וקרניה ממזרח לדמדומים, ואם הוא ראוי למלך יזכה מלך גדול, אחרת יהיה לו דגל המוזכר בכל הארצות, ומי שרואה שהוא הבעלים של השמש או שהוא מסוגל לה, אז הוא האמרה מקובלת על המלך הגדול ביותר . מי שראה אותה, ספיה מונירה, קם אליו, אם הוא היה שליט שצבר את השלטון במנדטו, ואם הוא היה נסיך שהשיג טוב מהמלך הגדול ביותר, ואם הוא מקהילת פרנסה מותרת, ואם היא הייתה אישה שראתה מה נעים לה מבעלה . ומי שרואה את השמש זורחת בביתו, אם הוא סוחר, הוא מרוויח במסחר שלו, ואם הוא תלמיד של אישה, אז הוא יכה אשה יפה, ואם זה נראה על ידי אישה שיש לה נשואה והפרשת בעלה גדולה יותר . ואור השמש הוא יוקרתו של המלך וצדקו, ומדבריו השמש קיבלה הרמה מהסולטן, ומי שרואה את השמש עולה על ראשו אך לא את גופו, הוא יקבל רציני ומקיף עניין . ואם זה הופיע על רגליו ללא שארית גופו, הוא היה מקבל פרנסה מותרת לפני הטיפוח שלו, ואם זה מופיע על בטנו מתחת לבגדיו ואנשים לא ידעו, תהיה לו צרעת, כמו גם על שאר איבריו מתחת לבגדיו . ומי שרואה את קיבתו מתפצלת והשמש זורחת בו, אז הוא מת, ואם אישה רואה שהשמש נכנסה מהאוכף שלה בזמן שהוא צווארון ואז תצא מזנבה, אז היא תתחתן עם מלך תישאר איתה לילה, ואם זה נופל על הנרתיק שלה, אז היא נואפת, ואם הוא רואה שהשמש שקעה כולה והוא מאחוריה, הוא הולך אחריה ואז הוא מת, ואם הוא רואה שהוא עוקב אחר השמש כשהיא נוסעת ולא שקעה, ואז הוא יהיה אסיר אצל המלך . אם הוא רואה את השמש הופכת איש זקן, אז הסולטאן משפיל את אלוהים כל יכול, עושה צדק ומשיג כוח, ותנאי המוסלמים משתפרים, ואם היא נעשית צעירה, אז הוא מחליש את מצבם של המוסלמים ומביש את הסולטאן . אם הוא רואה אש יוצאת מהשמש ושורפת את מה שמסביב, אז המלך גווע בכמה מחבריו, ואם הוא רואה את השמש אדומה, הוא מושחת בממלכתו . אם הוא ראה את זה מצהיב, המלך היה חולה . אם ישחיר, זה יגבר, וזה יהיה דלקת . אם הוא יראה שהיא נעדרת, הוא יחמיץ את בקשתו ….
…מיזר היא בחלום אישה חופשית . אם אישה רואה שיש לה גלימה אדומה מלוטשת, היא מואשמת בחשד, ואם היא תצא מביתה כשהיא לבושה ברעלה, החשד הזה יתפשט ממנה . אם היא רואה את הגבר שלה בפחד, היא מואשמת בחשדנות ונשארת בה . וזאר האישה מעיד על נישואיה ….
…קשת, ולוכדר זמן צחיחות ביטחונית ומדריך גור סולטן, מחלות מדריכים צהובות, מדריך לשפיכת דם אדומה, וחלקם אמרו : החזון של מופע הקשת התחתן עם החזון שלו, וחלקם אמרו : שהוא ראה את אמנפ הראה טוב, למרות שהוא ראה שמאלה הראה רוע ….
…אבו סעיד, המטיף, אמר כי אישה היא אישה טובה, ואם היא אדומה, אז הוא נלחם בגלל אישה, ובאשר לשמלה החדשה והחצופה, גאווה, אמונה ונאמנות של האיש, העדין בו עדין בדת. שבעלה משפר את המגע איתה ….
…נדיר אמר כי אבו סעיד אל-חודרי, שאלוהים יהיה מרוצה ממנו, שליח האל, שיהיה עליו תפילת אלוהים ושלום, אמר : בזמן שישנתי ראיתי אנשים שמציעים לי חולצות שהגיעו עד השד, וחלקם מהם שהגיעו מתחת לזה. הוא הציע לעומר בן אל-חטאב עם חולצה כדי לגרור אותו . הם אמרו : מה שנתתי לו הוא אמר : דת ….
…חולצה, זה חלום טוב, כלומר חברים נאמנים רבים ….
…ומי שרואה שהוא לובש את חולצתו הפוכה, אז זה מעיד על צביעותו, ומי שרואה עליו חולצה קרועה מעיד שהוא גילה את סודו ….
…מכנסיים : אישה דתייה או עוזרת עבודה זרה, ואם הוא ראה את זה כאילו קנה מכנסיים בלי בעליו, הוא היה מתחתן עם אישה ללא אפוטרופוס . והמכנסיים החדשים הם אישה בתולה, והקבצנית היא הוכחה לאי-כישלון לחטאים . ונאמר כי הנארוולים הם עדות לטובות לגבי אשתו ומשפחתו . וללבוש מכנסיים בלי חולצה זה עוני, והוא לובש את זה הפוך, מבצע מעשה לא מוסרי מצד משפחתו . והשתן שלו הוא עדות להריונה של אשתו . וצרכיו מעידים על כעסו על הריונה של אשתו . והתמוססות מכנסיו, הופעת אשתו בפני הגברים, והשאירה אותה מסתתרת ומסתירה מהם . נאמר כי המכנסיים מעידים על מסע לאנשי עג'אם, מכיוון שזה לבושם . נאמר כי מכנסיים סלאח הם עסק המשפחה שלו ומרחיב את הנאתם ….
…אבו סעיד אמר כי המטיף חולצה גבר אישה, גבר נשים אומר, ~האם אתה מתלבש כפי שאתה מלביש אותם ~ ומפר את סינומי וקורא לעוני שכיח שהם , הפרה של כיס החולצה ידנית, אם כי הוא ראה שחזון קמסה רבים הראה רבים היתרונות שהושגו מכאן והלאה פרס גדול, וזה נאמר החולצה להתפרש הרווחים של אדם, בפרנסתו, דתו, אשתו ואת הרומן שלו ….
…גבר נמצא בחלום אם האיש ידוע, הרי הוא אותו אדם מסוים, או שמו או מקבילו מהעם . ומי שרואה אדם ידוע בחלומו מבקש ממנו דבר או מעמיתו או משמו או מדמותו, ואם יקח ממנו את מה שרצוי במהותו, הוא ישיג ממנו את מבוקשו , ואם הוא לוקח ממנו חולצה חדשה והוא מאנשי המדינה, אז הוא לוקח ממנו משכון אפוטרופסות. חבל הוא ברית מכיוון שהערבים מכנים ברית ברית . לראות את בני אדם בחלום מעיד על כבוד . לראות שלכל כת יש פרשנות, לראות מלכים כניצחון, לראות שליטים כמשפט, לראות שליטים פחדים, לראות חיילים כמסעות, לראות אומנים כמצביעים על מעשיהם ופרנסתם, לראות נשים זה משפט, ולראות צדיקים זה פולחן . ואולי החזון של בני אדם מצביע על מה שאחרים הזכירו על מה שאלוהים הקב~ה הזכיר, אמר הקב~ה : ( אין חיה על פני האדמה וגם לא ציפור שעפה בכנפיה, אלא לאומות כמוך ) , אז ראיית הטוב בין בני אדם עשויה להצביע על טובת החיות או הציפורים, כפי שמציין החיה הצדיקה או הציפור המועילה מיועדת לאדם שהוא יותר טוב, וכשיש אדם בבן אדם הדומה לציפור, לחיה ואחרים . אולי החזון של בני אדם הצביע על הגידולים שנקטפו. אמר הקב~ה : ( ואלוהים גרם לך לגדל צמחים מהארץ ). חזונו של בני אדם מציין את החשדות לרווח בגלל ההבדל ברווחים שלהם, הבניין המופלא או הביצוע הנעים ….
…פרופסור אבו סעד, שאלוהים ירחם עליו, אמר : מי שרואה אדם שהוא מכיר, חזונותיו מצביעים על כך שהוא לוקח ממנו משהו או מההקבלה שלו או ממי הוא קרא למשהו, ואם הוא רואה כאילו לקח ממנו את מה שרצוי במהותו, הוא יקבל ממנו, ואם הוא מאנשי המדינה, והוא ראה כאילו הוא לקח ממנו חולצה חדשה, אז הוא יולי . אם לוקחים ממנו חבל זה ברית . אם הוא רואה את זה כאילו לקח ממנו כסף שמהותו או סוגו רצוי, אז הוא Q מזה, ויהיה בהם איבה ושנאה ….
…מי שרואה בחלום אדם אלמוני אחד מבין ילדיו של אדם, אז אולי החזון של אותו אדם הוא הוא עצמו . אם הוא רואה את האדם ההוא עושה טוב, הוא יכול להיות זה שעושה את זה, ואם הוא רואה אותו עושה רע, הוא זה שביצע את זה . ואולי אחד הוא היחיד שמסתיים בפרנסתו או בעיכובו . ואם ראה שניים, אם פחד, הרגיש בטוח . אם הוא ראה שלוש, זו עדות לאדיקות על עריות גילוי עריות . ומי שרואה אדם שמכיר אותו, הוא לוקח ממנו משהו או מדמותו, ומי שרואה כאילו לקח ממנו משהו שהוא אוהב, הוא יקבל את מה שהוא מקווה לו . ואם הוא היה מעם המדינה והוא ראה כאילו הוא לוקח ממנו חולצה חדשה, אז הוא היה לובש אותה, ואם הוא לוקח לו חבל אז זה ברית . אם הוא יראה את זה כאילו לקח ממנו כסף, אז הוא מתייאש מזה ויהיה בהם איבה ושנאה . ומי שרואה אדם ידוע, אותו אדם יעבור לדרגה גבוהה, ואם הוא בדרגה גבוהה, ערכו מושפל, או שמזיק נגרם לו, אז זה מעיד על ירידת הטוב או הרע בו כפי שהוא ראה, וזה למשל עם דוגמה, או שהחסר הוא עלייה במספרו או עלייה אצל הרואה יש ירידה במספר שלו, ואם זה לא נובע ממי שמגדרו או מהדמיון שלו או מי מארצו ….
…ומי שרואה שהוא לובש חולצה של חולצותיו הצדיקות, אם היה מכיר את בעליה, הולכים אחריו ומתלבשים בדרכו שלו, ואם הוא לא מכיר חבר ספציפי שלו, אז הוא היה מחפש סגפנות וסגידה ….
…מכנסיים היא אישה זרה בחלום, כך שמי שיש לו מכנסיים חדשים יתחתן עם אישה זרה . ונאמר : המכנסיים החדשים הם צניעות ללבוש . ומי שלובש מכנסיים בלי חולצה, הוא חושש מעוני, או שהוא נוסע אל הלא ערבים כי הוא זה שלובש אותם . ונאמר : מכנסיים בחלום טובים לבעליו אם הוא לובש אותו . ונאמר : המכנסיים הם אישה מרושעת או עבדת זרה, ואם יקנה אותם ממישהו שאינו בעליהם, הוא יתחתן עם אשה ללא אפוטרופוס . ומי שראה לו נותנים לו מכנסיים, כוחו יוסר ממנו . נאמר : מכנסיים בחלום משיגים את המנדט ….
…הוא ראה את אחד מחבריו של הסולטאן שהוא יסיר את חולצתו עד שיפשטו אותו, כדי שיפטר אותו . עותמאן בן אפאן, שאלוהים יהיה מרוצה ממנו, אמר כי שליח האל, שיהיה עליו תפילת אלוהים ושלום, הבטיח שאלוהים הכל יכול ללבוש חולצה עבורך, ואם הם רוצים שתוריד אותה, אל תעשה תוריד את זה. אם הוא רואה שהוא מבודד, אז הוא מובס בפקודו . אם הסולטן ראה שהוא נעקר או שולל, או שהדוכן שלו נשבר, או שנפל ממנו, או שגולחו את ראשו, או חרבו הוסרה, או שביתו בו גר קרס, או שהוקמה לו רשת שבו הוא נפל, או שור עקב אותו או שהוא עלה על חיה, אז כל זה הם ומבודדים . אם הוא רואה שהוא יושב על הקרקע או שיש לו כיפה, אז הוא איתן בסמכותו . ואם החלוק שלו התחבר לבגד אחר, הוא הגדיל את סמכותו, במיוחד אם זה היה טורבן ….